Pojawiła się w sklepach Google Play i AppStore w czerwcu 2021 roku. Już po 3 miesiącach znalazła się na liście 10 najpopularniejszych aplikacji z kategorii „Dom” oraz „Styl Życia” pobieranych przez użytkowników, a liczba jej użytkowników przekroczyła 50 tysięcy. Mowa o aplikacji MyPetStory, skierowanej do opiekunów zwierząt domowych, która jest mobilnym Asystentem w opiece nad pupilem. Znajdują się w niej kupony od okolicznych sklepów zoologicznych, nowe produkty dla pupili i wiele więcej!
O aplikacji i planach na najbliższą przyszłość rozmawiamy z Piotrem Łuczka, CEO My Pet Story Sp. z o.o.
ZooBranża: Co wyjątkowego jest w aplikacji, że tak licznie instalują ją opiekunowie zwierząt?
Piotr Łuczka: MyPetStory to aplikacja, którą powinien zainstalować każdy, kto jest lub pragnie zostać opiekunem zwierzaka domowego. Każdy kto kocha swojego pupila i chce dla niego wszystkiego co najlepsze. Znajdzie w niej odpowiedzi na pytania, które nasuwają się na każdym etapie opieki nad pupilem, dedykowane dla niego produkty i wiele innych funkcji. Aplikacja pomoże dobrać najodpowiedniejsze dla nas zwierzę, wyszukamy w niej zwierzaki do adopcji z okolicznych schronisk lub od hodowców, a gdy zwierzę zawita w naszym domu znajdziemy sklepy zoologiczne w pobliżu i będziemy mogli skorzystać z promocji, które znajdują się w aplikacji w formie spersonalizowanych kuponów! MyPetStory przypomni nam o ważnych terminach szczepień i wizyt w gabinecie weterynaryjnym. Po prostu: masz pupila? Zainstaluj MyPetStory!
PONAD 50 000 zwierząt w aplikacji MyPetStory!
KORZYŚCI
ZBR: Kupony ze sklepów – to brzmi zachęcająco. Załóżmy, że prowadzę sklep zoologiczny, co zrobić, aby mój kupon pojawił się w aplikacji?
Piotr Łuczka: Każdy sklep dodaje kupony samodzielnie. Wystarczy zarejestrować się w aplikacji (na stronie panel.mypetstory.pl) i dodać tam swój sklep. Sklep będzie od razu będzie widoczny dla opiekunów zwierząt w okolicy. Następnie wystarczy wygenerować kupon i wysłać go do wybranej grupy docelowej tzn. określić odbiorców kuponu w zależności od gatunku, rasy czy cech takich jak m.in. wiek, kolor sierści, stan zdrowia posiadanego pupila. Wszystko wykonuje się w 5 prostych krokach. Treść kuponu definiuje pracownik sklepu, może to być promocja, nowość, wydarzenie w sklepie itp. Warto zadbać o atrakcyjny obrazek i hasło kuponu, a na pewno zainteresuje on opiekunów, którzy zwrócą uwagę na nasz sklep.
ZBR: Aby zobaczyć kupony użytkownicy muszą otworzyć aplikację. Co skłoni ich do jej regularnego odwiedzania?
PŁ: W aplikacji zaprojektowaliśmy kilka mechanizmów podnoszących aktywność użytkowników. Najpopularniejszą z nich jest akcja „Pełna miska dla schroniska”. Każdy użytkownik otwierając codziennie aplikację napełnia tam wirtualną miseczkę. Realna karma jest przekazywana do schronisk. Łącznie przekazaliśmy już ponad 6 ton karmy. Ta akcja bardzo angażuje użytkowników aplikacji.
Aplikacja wysyła przypomnienia o nowych kuponach i treściach oraz nadchodzących terminach. Najważniejsze jednak są codziennie pojawiające się nowe kupony. Dokładamy wszelkich starań, aby sklepy były aktywne w aplikacji i regularnie je dodawały.
ZBR: Jakie korzyści daje sklepom MyPetStory?
PŁ: MyPetStory to nowoczesna, atrakcyjna forma dotarcia do opiekunów zwierząt. Regularnie wysyłane kupony sprawią, że klienci przyjdą do sklepu. Zastępujemy w ten sposób ulotki, gazetki i ich dystrybucję w okolicy. Skraca się proces tworzenia promocji oraz zmniejsza liczbę zaangażowanych w niego osób. Pozwala to na zredukowanie kosztów do minimum. Co więcej, regularne działania w MyPetStory pozwolą zastąpić media społecznościowe, gdzie wybór grupy docelowej nie jest precyzyjny oraz zasięgi są regularnie ograniczane, by wymusić kosztowne promowanie treści.
W aplikacji sklepy tworzą swoje społeczności zbierając serduszka. Każdy sklep otrzymuje indywidualny kod QR, którego zeskanowanie przypisuje użytkownika do tego sklepu. Każdy użytkownik posiada swój nr ID na podstawie którego sklep może rejestrować zakupy. Tym samym MyPetStory to skuteczny program lojalnościowy Twojego sklepu.
Dokładamy starań, aby każdy opiekun zwierzaka myśląc o zakupach sprawdzał nowości w ulubionym sklepie w MyPetStory.
ZBR: Było o korzyściach to teraz o kosztach prowadzenia działań w MyPetStory.
PŁ: Płatności w MyPetStory są realizowane w modelu subskrypcyjnym. Stała miesięczna opłata dla sklepu zoologicznego jest zależna od intensywności prowadzonych działań i zaczyna się już od 49 zł netto/ miesiąc.
Ekosystem
Jak działa MyPetStory?
NASZE PLANY
ZBR: Jakie są Wasze plany na przyszłość?
PŁ: Obecnie przygotowujemy się do wprowadzenia MyPetStory na inne rynki europejskie oraz do USA w ramach akcji MyPetStory GO GLOBAL. Wypracowaliśmy model, który jesteśmy w stanie wdrożyć na kolejnych rynkach i osiągnąć satysfakcjonującą liczbę użytkowników w krótkim czasie. Poszukujemy partnerów, którzy wraz z nami wprowadzą aplikację na swoje rynki. Partner w ramach inwestycji początkowej otrzymuje aplikację mobilną MyPetStory dostosowaną do rynku, spełniającą wymogi prawne i przetłumaczoną na właściwy język, panel do zarządzania, gdzie znajdzie podgląd firm zarejestrowanych w aplikacji, raporty dotyczące przychodów ze sprzedaży, aktywności użytkowników oraz sklepów. W ramach umowy partner otrzymuje też od MyPetStory wsparcie marketingowe, know-how oraz utrzymanie i rozwój aplikacji.
Partner będzie mógł prowadzić komunikację B2B ze sklepami, centralnie zarządzać promocjami, zespołami i korzystać z wielu innych funkcjonalności pozwalających na skuteczną sprzedaż.
ZBR: Jaki jest preferowany profil potencjalnego partnera?
PŁ: Idealny partner to firma stawiająca na nowoczesne technologie, zautomatyzowany marketing, edukację opiekunów zwierząt i działania CSR. Partner powinien posiadać potencjał finansowy i szerokie relacje handlowe ze sklepami zoologicznymi na swoim rynku. W zamian za wypracowane relacje i doświadczenie na swoim rynku partner otrzymuje część przychodów ze sprzedaży abonamentów w swoim kraju.
Już teraz zapraszam do kontaktu (piotr.luczka@mypetstory.pl).